Köpvillkor
Uppdaterades senast 3 december 2021.
Frakt & snabba leveranser
- Vårt mål är att skicka ditt paket samma dag om du beställer innan kl 12
- Vi skickar normalt sett våra paket med DHL, och med en leveranstid på 1-3 dagar
- Vi når 80% av Sverige dag 1, mindre paket skickar vi som brev med posten eftersom det blir billigare och enklare för er kunder
- Frakten är fri när ni handlar för en summa över 999 kr. Handlar du för mindre tar vi 49 kr för frakt
- Paketet kommer till en servicepoint nära din adress och aviseras via SMS. Det är därför viktigt att det mobilnummer du anger vid beställning är korrekt
- För ej uthämtade varor som går i retur till oss debiteras 350 kr i administrationsavgift
- Vi tar inget ansvar för fraktbolagens eventuella förseningar, då detta är utanför våran kontroll
Allt som finns i vår butik har vi normalt på lager, om en vara tagit slut framgår det vid beställning. Vi beställer givetvis löpande in nya varor. Om du vill veta förväntat inleveransdatum för produkter som är slut går det snabbast att fråga via mail till vår kundtjänst.
Kundsäkerhet
Ångerrätt
Du kan alltid ångra dig om du handlar en vara av Happy Living. Kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan är oanvänd, i oskadat skick och återsänds i originalförpackningen – helt enkelt säljbar. OBS! Skicka inga returer till oss innan ni kontaktat oss via mail. Varor skickade till fel adress hämtas ej ut av oss. Vid retur av varor är det kunden som betalar fraktkostnaderna samt eventuella fakturakostnader. Varor som återsändes mot postförskott, eller efterkrav hämtas inte ut av oss. Vi tar en returkostnad om 150 kronor för varor som ska returneras till vår leverantör Happynest.
Garanti
Som privatperson har du alltid 1 års garanti mot fabrikationsfel. Garantin mot fabrikationsfel sköts normalt av våra leverantörer. Skicka därför aldrig in en vara direkt till oss utan att kolla med oss först. Happy Living betalar returfrakten vid reklamation.
Transportskador
Om du upptäcker en skada på ditt paket när det hämtas ut så skall du omgående reklamera skadan till utlämningsstället. Om du upptäcker en skada på din produkt efter att du öppnat paketet så skall du rapportera skadan till oss senast 3 dagar efter det att varan mottagits. Skadeanmälan sker till info@happyliving.se, alltid med bild. Efter att du har rapporterat din reklamation så kontaktar vi dig med information om hur vi löser ersättningsvara på bästa möjliga sätt. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.
Betalsätt
Kontokort
Du kan betala dina varor på Happy Living med VISA och MasterCard. När du betalar med kreditkort hanteras betalningen av vår betalningspartner Klarna för att garantera snabb och säker betalning.
Klarna är ett Svenskt företag som hanterar online-verifiering av kreditkort på ett säkert, snabbt och enkelt sätt. När du fyllt i dina kortuppgifter krypteras kontokortsnumret direkt. Kommunikationen till Klarna-servern går via en krypterad direktförbindelse (https). När sedan din information skickas till banken används bankens säkerhetssystem.
Vid betalningen är det alltså två kommunikationsvägar som skyddas:
- Kommunikationen mellan slutkonsument och Klarna
- Kommunikationen mellan Klarna och banken
För kommunikationen mellan slutkonsument och Klarna används SSL-kryptering.
Klarna faktura / delbetalning
Via Klarna erbjuder vi dig att betala din beställning med faktura. En snabb kreditupplysning görs i samband med din beställning, och du får direkt besked om du blivit godkänd. Vid köp mot faktura skickar vi endast till din folkbokförda adress som hämtas automatiskt från folkbokföringen vid köp.
Du betalar inte förrän du har dina varor i handen. Fakturan skickas via mailadressen du uppgett, och du har 14 dagar från beställningsdatum på dig att betala.
Om du betalar 50 SEK av fakturabeloppet gör du automatiskt om din faktura till en delbetalning och väljer själv vilket belopp du betalar in varje månad (minst 1/24 av fakturans totalbelopp dock lägst 50 SEK). För delbetalning via Klarna tillkommer ränta. För aktuella siffror hänvisar vi till Klarna.se.
Läs mer om Klarna faktura här
Klarna konto
Ibland är det bra att kunna betala i sin egen takt. Därför kan du som väljer delbetalningsalternativet – Klarna konto – själv välja hur mycket du betalar varje månad. En annan bra sak är att du samlar alla dina köp via Klarna på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Läs mer om Klarna konto här
Om du inte bor i Sverige
Beställer du från Danmark eller Finland har du VISA, Mastercard eller förskottsbetalning som betalningsalternativ.
Fraktkostnad för Finland och Danmark är 199 SEK oavsett ordervärde. Leveranstiden är 1-5 arbetsdagar. Vi använder oss av UPS som levererar direkt till din dörr. UPS adderar ett frakttillägg på 200 kr om du enligt UPS bor i ett “avlägset område”. Detta framgår i kassan när du fyllt i ditt postnummer. Det finns en lista över samtliga postnummer som det gäller här.
Givetvis följer vi den svenska distans- och hemförsäljningslagen även vid dessa beställningar. Det innebär 1 års garanti på alla varor samt 14 dagars ångerrätt. Du som kund står för fraktkostnaderna vid händelse av detta.
Norge
Norska kunder handlar exklusive svensk moms. Eventuell norsk moms samt tullkostnader står du som kund för. Fraktkostnad för Norge är 349 SEK oavsett ordervärde. Leveranstiden är 1-5 arbetsdagar. Vi använder oss av UPS som levererar direkt till din dörr. UPS adderar ett frakttillägg på 160 kr om du enligt UPS bor i ett “avlägset område”. Detta framgår i kassan när du fyllt i ditt postnummer. Det finns en lista över samtliga postnummer som det gäller här.
Givetvis följer vi den svenska distans- och hemförsäljningslagen även vid dessa beställningar. Det innebär 1 års garanti på alla varor samt 14 dagars ångerrätt. Du som kund står för fraktkostnaderna vid händelse av detta.
Beställer du från Norge har du VISA, Mastercard eller förskottsbetalning som betalningsalternativ.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Juridik
För att handla på happyliving.se måste du ha fyllt 18 år.
När du handlar på happyliving.se uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av happyliving.se.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta då oss.
Reservation
Vi reserverar oss för eventuella fel vad gäller priser och specifikationer som kan ändras när som helst utan föregående varning p.g.a. rena felskrivningar, fel uppgifter från våra leverantörer, valutaförändringar, missuppfattningar när vi e-mailar svar på frågor etc.
Har ni frågor eller fundering så hör ni som vanligt av er till vår kundtjänst!
© 2024 Happy Living.